2 min read

Kiedy czytelnicy gotowi są płacić za informacje?

Bardzo ciekawe badania, których wyniki powinny zainteresować media tradycyjne, przeprowadził Boston Consulting Group. Badano czy czytelnicy korzystający z mediów w internecie (Web i telefony komórkowe) są gotowi płacić za dostęp do elektronicznych wersji wiadomości. Okazuje się, że nie jest tak źle jakby się wydawało. Konsumenci zapłacą, ale nie za wszystko.


Omówienie wyników badan są na stronie MediaPost. Wynika z nich, że czytelnicy skłonni sa zapłacic za:
  • unikalne wiadomości (np. lokalne)
  • Wartościowe raporty
  • Krótkie, ale bardzo szybkie informacje o wydarzeniach tzw. alerty
  • Wiadomości dostępne na rożnego rodzaju urządzeniach
Ponadto raport wskazuje, że czytelnicy są bardziej zainteresowani informacjami z prasy niż z radia, tv czy internetu. Powód jest prosty: prasa w przeciwieństwie do innych mediów nadal w większości przypadków trzyma bardzo wysokie standardy dziennikarstwa.

Jeśli tendencja się potwierdzi, to nadejdą złe dni dla przedsięwzięć medialnych, które nie tworzą własnych informacji. Tak jest w przypadku zarówno większości portali jak i przede wszystkim różnej maści blogów specjalistycznych, które większość swoich informacji mają z “twórczego” przerobienia informacji z innych źródeł.

Trudno powiedzieć co taka zmiana oznaczałaby dla agencji prasowych. Z jednej strony może im grozić utrata klientów internetowych, ale z drugiej wzmocniona przychodami z informacji online prasa, może więcej czerpać z zasobów agencji.

Zapytano tez jaką kwotę czytelnicy gotowi byliby wydać na subskrypcję serwisów informacyjnych. Co nic dziwnego, okazuje się, że niewiele bo jedynie 3 USD miesięcznie. Wydaje się jednak, że prędzej czy później powstaną duzi dystrybutorzy mediów, którzy będą udostępniać za niewielką miesięczną opłatę treści z wielu różnych mediów. Taki model byłby wygodny dla czytelników, a wydawcom poprzez swoją powszechność mógł zapewnić godziwy zarobek.

Posted via email from Notatki SMSa