Kiedy czytelnicy gotowi są płacić za informacje?

Jeśli tendencja się potwierdzi, to nadejdą złe dni dla przedsięwzięć medialnych, które nie tworzą własnych informacji. Tak jest w przypadku zarówno większości portali jak i przede wszystkim różnej maści blogów specjalistycznych, które większość swoich informacji mają z “twórczego” przerobienia informacji z innych źródeł.

Trudno powiedzieć co taka zmiana oznaczałaby dla agencji prasowych. Z jednej strony może im grozić utrata klientów internetowych, ale z drugiej wzmocniona przychodami z informacji online prasa, może więcej czerpać z zasobów agencji.

Zapytano tez jaką kwotę czytelnicy gotowi byliby wydać na subskrypcję serwisów informacyjnych. Co nic dziwnego, okazuje się, że niewiele bo jedynie 3 USD miesięcznie. Wydaje się jednak, że prędzej czy później powstaną duzi dystrybutorzy mediów, którzy będą udostępniać za niewielką miesięczną opłatę treści z wielu różnych mediów. Taki model byłby wygodny dla czytelników, a wydawcom poprzez swoją powszechność mógł zapewnić godziwy zarobek.

Posted via email from Notatki SMSa

 
comments powered by Disqus